Holidays - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu Holidays - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu

Holidays

Door: Lisinamerika

Blijf op de hoogte en volg Lis

23 Januari 2012 | Verenigde Staten, Clear Lake

Hallo allemaaal,

Allereerst iedereen nog een heeeel gelukkig nieuwjaaar! Eindelijk weer een berichtje, dat was een tijd geledenn. Alle feestdagen zitten er alweer op en de tijd vliegt voorbij. Ik ben hier inmiddels al bijna 6 maandenn en geloof het of niet, ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zinn.

Ik ben nu klaar met mijn eerste semesterrr, heeeeerlijk! Heb alles met een A afgerond en had daarmee een hele goede score. Kwam uiteindelijk uit op de 4e plek van de 111 seniorss. Best netjes tochh? De semestertests waren heel goed te doenn, naar mijn mening hoef je helemaal niet zo veel te leren en kun je dagje van de tevoren er gewoon nog mee beginnen. Wel watt anders dan al onze examens waar je minstens een week van te voren aan moest beginnnehahah! Maar vind het allemaal wl prima eigenlijk.

Daarna anderhalve week vakantie gehad. Zaterdagavond was het kerstavond en zijn we naar de familie van Mike geweest, gezellig met zijn alle gegetenn en ja hoorrr eeerste wijntje gedronken hahah -we waren nog maar net binnen en Mike's moeder duwde er al eentje in mijn handen, iedereen lachenn! Daarnaa zijn we naar de kerkdienst geweest van 10uur, niet heel bijzonderrr maaar naar de kerk met kerst hoort erbij dus gaf wel meer kerstgevoell. Na de kerk lekker naar huis gegaan filmpje gekeken en mijn bedje inn. De volgende dag moest Lori namelijk werken, het was haar holiday om te werken dus dat was wel balen. Gelukkig had ze haar uren op kunnen delen en was ze tot 11 uur thuis. Dat betekende dus dat we om 8uur al ons kerstontbijt hadden -hallelujaaa- en daaarna de cadeautjes uit konden pakkennn. Ik had een echte stocking, die gevuld was met allerlei kleine dingetjess, daarna deden we de grotere cadeau's. Het was heel gezelligg en eindelijk mijn Amerikaanse telefoon gekregen en nog wat andere dingetjes.

Na drieen kwam Lori weer thuis en hebben we ons klaarrgemaakt om naar Lori's moeder te gaan en daar kerst te vieren. Weer veel gegeten, kerstfilms gekeken en uiteindelijk weer cadeautjes uitgepaktt. Nadat we ons helemaalv ol habben gegeten zijn we naar huis gegaan en dat was mijn kerst eigenlijk.

Na de kerstdagen lekker van vakantie genoten en dus eigenlijk vrij weinig gedaaan; uitgeslapen, op de bank gehangen en veel films gekeken hahah! Ben nog wel een keertje wezen skieen met 3 vriendinnen. Dat was echt de grootste grap everr! Het was de eerste keer dat ik op skieen stondd, dus dat was me wat. Na heeel lang getwijfeld te hebben ben ik toch maar van de berg afgegaaan. En om eerlijk te zijn bleef ik niet overeind lalalaa. Daaarna ging het wel wat beter, gewoon hoppa recht naar beneden hahahah. Het probleeem was echter dat ik geen idee had hoe ik moest stoppen, uiteindelijk ging het wel wat beter maaar dat was best een beetje lastigg. Daar zijn we voor een paar uurtjes geweest en daarna nog eventjes naar de Mall geweeest, geshopt, gegeten etc. Ik was gesloopt daarna en de 3 dagen die daarop volgde liep ik rond met enorme spierpijn in mijn kuitenn, hallelujaa!

Met oud &nieuw heb ik niet heel veel gedaaan. Het is hier zo anders dus miste stiekem wel een beetje de Nederlandse gezelligheid. Ben gewoon bij vriendinnen geweest en daar hebben we spelletjes gedaaan, gekletst etc. We hadden zelfs 12 uur gemist, moet je nagaaaan. Je hebt dat niet eens in de gaten aangezien het ontzettend stil is buiten en je geen geknal hoord. Niet heeel bijzonder dus; geen champagne, geen feestjes en geen vuurwerkk :( Nu hoorde ik trouwens dat ze in Nederland misschien het vuurwerk af willen gaan schaffen? Beeeetje jammeer aangezien dat er wel echt bijhoort. Nieuwjaarsdag zijn we met de broer van Mike, David, weer wezen bowlennn en daarna hebben we pizza gegetenn.

Na nieuwjaarsdag had ik nog maar een paar daagjes vrij want ik moest die donderdag alweer naar school. Niet heel veel gedaan, lekker uitgeslapen enzo. Donderdag begon mijn nieuwe semesterr. Heb nu 2 nieuwe vakken en ik heb er 3 afgesloten. De eerste twee dagen heb ik mijn rooster helemaal overhoop gegooid om alles er in te kunnen krijgen maar het is uiteindelijk gelukt. Ik heb nu American Government en Senior Comp -dat is het schrijven van verslagen-, verder ben ik nu klaar met Economics, Sociology en Personal Law. Verder gaat het op school nog steeds primaaa. School blijft school, dus kijk altijd op maandag alweer uit naar het weekend hihi.

Wat heb ik verder nog gedaan uhmm.. afgelopen vrijdag is er trouwens een hele berg sneeuwgevallenn. Dus vrijdagochtend werd me gemeld dat ik lekker in mijn bedje kon blijven liggen aangezien we sneeuwvrij hadden. Er lag zoveel sneeuw en de wegen werden ontzettend glad dat ze school niet lieten doorgaaan. Daar heb ik uiteraard van geprofiteerd en heb heerlijk uitgeslapenn. Zaterdag was een vriendinnetje jarig en hebben we haar mee uiteten genomenn naar Ruby Tuesday, lekker wat gegeten en daarna nog wat filmpjes gekekenn.

Vandaag heb ik weer sneeuwvrij, dus heb een heerlijk lang weekenddd. Er is meer sneeuw gevallen en gister regende het, dus de wegen zijn ontzettend slecht. Ik vind het allemaal primaaa, aangezien ik toch een Senior ben. Iedereen van school moet namelijk alle dagen aan het eind van het schooljaar inhalenn, alleen de Seniors hoeven dat niet aangezien ze afstuderenn. Dat betekent dus dat ik een paar daagjes extra vrij heb -heeerlijk.

Moet zeggen dat ik wel blij bent dat we nu eindelijk een beetje sneeuw hebben, maaar ben heeel benieuwd wat me nog te wachten staat. Gelukkig heb ik halverwege maart een weekje vrij en dan gaan we voor een weekje met een grote groep naar een mega villa in FLORIDAAA -op naar zon, zee, strand en winkelsss! Na maart heb ik alleen nog maar leuke dingen in het vooruitzicht dus dat gaat helemaaal goed komenn!

Tot sneeel weeer, x

  • 23 Januari 2012 - 17:37

    Arja:

    Hoi Lis leuk weer te lezen wat je allemaal beleeft hahaha ik ga donderdag naar de zon voor 2 weken ff lekker warm worden tot op het bot.
    nou meid geniet nog van alles want voor je het weet sta je weer met je voetjes op nederlandse bodem. xxxx

  • 23 Januari 2012 - 17:45

    Jelle :

    Mooi om te lezen dat het naar je zin hebt. Ben wel jaloers op al die sneeuw daar, wij hebben nog helemaal niks gehad! Neem maar wat mee ;). Florida is heel gaaf, je moet echt gaan proberen om te gaan surfen en op een airboat door het moeras te gaan. Geniet er van and have fun ;).

    groetjes x

  • 23 Januari 2012 - 18:12

    Maartje:

    Lisje, weer een super leuk bericht. Een ding is zeker, je verveeld je in ieder geval niet! :)
    Spreek je mop. Xxkus

  • 23 Januari 2012 - 20:35

    Milja En Johan:

    Hi
    Goed te horen dat je het naar je zin hebt. Blijf genieten en H.G. met de jarige moeders.

  • 24 Januari 2012 - 17:13

    Miranda:

    ha lis, super leuk bericht, en wat maak je toch veel mee... geniet er van. groetjes Miranda

  • 25 Januari 2012 - 10:48

    Mamsie:

    Haa lieverd, wat n lekker positief verslag weer van al je gebeurtenissen. Super leuk om dat te lezen. Het meeste weten we natuurlijk al via de skype, maar even terug lezen is erg leuk. En wowww die sneeuw, super gaaf, nu toch maar is aan n winterjasje denken!!!!Nou meis geniet er nog van, have fun en we kijken naar je uit. Liefsssssssssss

  • 26 Januari 2012 - 20:47

    Hester:

    Ha die Lis,

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt....
    Enne...kan je wat sneeuw deze kant opsturen...
    Want een echt winter hebben wij helmaal niet hier...en een beetje sneeuw vindt ik wel leuk (ook voor de jongens). Ben wel een beetje jaloers op je...elke keer maar naar de Mall ;-)

    Geniet van Florida...wij kijken alweer uit naar de foto's.

    Dikke kus vanuit Swifterbant..

    Liefs Hester en haar mannen

  • 06 Februari 2012 - 14:56

    Isa Vendrig:

    he lis

    ik mis je heel erg

    dike kuse isa

  • 26 Februari 2012 - 15:17

    Isa Vendrig:

    hoi lis

    ik zie dat je het leuk hebt

    groetjes isa

  • 29 Februari 2012 - 15:28

    Oma Wob:

    hoi lis
    oma mist je heel erg

  • 29 Februari 2012 - 15:31

    Oma Wob:

    oma is bij isa en ze is heel blij met je
    brief
    kus oma

  • 12 April 2012 - 15:07

    Isa Vendrig:

    hoi lis ik je heel erg.
    ik hoop dat je snel weer turug komt.
    en ik vond de foto waar je bij hat staan.op onze skies. heel erg leuk.

    groetjes isa vendrig

    sorry ik vind het zo leuk om mijn achter naam te schijfen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clear Lake

High school

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Eindelijk!!!

31 Mei 2012

One more month!

21 April 2012

FLORIDA & Prom

23 Januari 2012

Holidays

10 December 2011

Thanksgiving, Christmas by the Lake & Footballgame
Lis

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 24767

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

High school

Landen bezocht: