Mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu Mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verslag!

Door: Lisinamerika

Blijf op de hoogte en volg Lis

10 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Clear Lake

Eindelijk is hier mijn eerste verhaaltjee! De reis ging heel goedd, voor ik het wist stond ik alweer op de gronddd. Moest wel een tijdje wachten op het vliegtuig voor mijn overstap, maar dat ging allemaal goed. Werd daar opgevangen en ze brachten me naar de goede gate. Ik had wel verwacht dat ik in een kleiner vliegtuigje terecht zou komen, maar dat dat ding zo klein zou zijn had ik nou ook weer niet verwacht. Gelukkig duurde dat maar zo'n 55 min. en kon ik er snel uit. Op Mason City Airport stond mijn gastgezin me op te wachtenn, het was een warm welkomm. Het was maar eventjes rijden dus ik kon vrij snel mijn bedje inn, daar was ik aan toee! Waar ik achter kwam is dat ze hier sochtends bijna geen brood of iets eten, ze eten hier wafels en cereals en heeeeel veel zoet. Gelukkig hebben ze wel wat brood dus blijf op dat gebied lekker Nederlandss! Als lunch eet ik veel pasta en als avond eten is het eigenlijk van allees. Beetje raar, maar ik zal er wel aan wennen! Het smaakt allemaal wel! De eerste paar dagen waren wel beetje ongemakkelijk, je moet wennen aan de mensen en het een beetje je thuis maken. Gelukkig is dat nu onderhand wel geluktt, de mensen zijn heel aardig en helpen me overal mee. Het aparte hier is dat ze hun kleren allemaal in de droger gooien en het woord strijken volgens mij niet kennen ofzo. De strijkbout is hier wel ergens aanwezig geloof ik, maar een strijkplank kennen ze volgens mij niet. Ach scheelt mij eigenlijk ook wel weer een hoop geoe.
Zaterdag zijn we naar een meer geweest en hebben we daar gezwommen, gewaterfietst en gekajakt ofzoiets. Maandag heb ik me ingeschreven op school, heel anders gebeurt dat hier. Iedereen moet zich aan het begin van het jaar weer inschrijven, of je al op school zat of niet, dat maakt allemaal niet uit. Heb mijn vakken al een beetje uitgekozen, maar moet dinsdag weer terug om het nog een keertje allemaal uit te zoeken, aangezien het maandag erg druk was. Ik sta nu nog ingeschreven als junior, maar ik hoop dat ik een senior word. Dat betekent dat ik in het laatste jaar terecht kom en dus ook echt ga afstuderen enzo! Ben maandagavond naar de sportschool geweest en met Lori (de mam) een beetje meegelopen, heb nu nog spierpijn in mijn armen pff! Vanavond toch maar weer een poging doen. Het weer is hier trouwens ontzettend goedd, iedere dag boven de 25 graden en ze hopen hier zelfs een beetje op regenn. Het gras wordt een beetje bruinn. Hoor dat het bij jullie wel anders is met al die regen?
Alles is hier trouwens ontzettend goedkoop voor onss, terwijl alle Amerikanen juist vinden dat alles zo duur wordt. Heel apart allemaal, hoop van de week een laptop te scoren zodat ik kan skypenn of iets dergelijkss.

Tot snel weeer!

  • 11 Augustus 2011 - 07:28

    Annelies:

    Chickie!
    Jeeeh leuk een waarbenjij! Ben echt benieuwd hoe het is om daar naar school te gaan joh! Hoeveel vakken ga je doen? En wat dan ongeveer? Beter wordt je senior, maak je misschien nog kans om prome queen te worden;)
    Liefs!

  • 11 Augustus 2011 - 09:45

    Ben En Celesta:

    Klinkt allemaal goed Lis. Knap van je hoor !!! Geniet van de andere cultuur en levenswijze. Lekker dat het weer heerlijk is. Licht er van de winter een pak sneeuw ? Lekker skieen.
    groetjes Ben,Celesta, Isa,Tijn (en sinds gisteren de cavia Tippie)

  • 11 Augustus 2011 - 10:36

    Caro:

    Ouwe Globetrotter! Lekker hoor dat je het nu al zo naar je zin hebt! Geniet lekker van alles en succes straks op school! Kick ass! Zoek je wel een lekere boy uit voor je High School prom? ;-) Liefs

  • 11 Augustus 2011 - 11:44

    Erianne + Fam.:

    Even een bericht uit nieuwegein, ik had v.d. Week AC. al aan de lijn hoe het was maar je zit bij een leuk gastgezin hoorde ik, fijn. Het zal best even wennen zijn maar ik weet zeker dat het je gaat lukken.

    Wij zijn net terug uit Thailand , 3 wkn. Aan het rondtrekken geweest was echt supergaaf met de meiden, maar wel warm 35 gr. En een hoge luchtvochtigheid. Nu aan het bijkomen beetje jetlag slecht lapen vroeg wakker maar we hebben deze week nog vrij.

    Nou Lis, heel veel succes daar met je studie tot mails weer

    Xx fam. Versteeg ( Erianne)

  • 11 Augustus 2011 - 12:02

    Milja En Johan:

    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    We kijken uit naar jou vehalen

    Nieuws van ons Jeroen en Kim hebben een huis gekocht, krijgen 1 okt. de sleutel, aan de Giraffeweide in Nieuwegein.

  • 11 Augustus 2011 - 14:33

    Arja:

    Hoi Liss, we hebben van de week al ff gechat en ik had je foto's bekeken op fb maar zo'n verhaal is hartsikke gaaf.
    Ik ga je volgen en we komen elkaar vast ook nog wel tegen op fb. groetjes van ons.

  • 11 Augustus 2011 - 16:01

    Sas:

    Supertof om te lezen man! Snel laptoppie scoren!:D
    Ben benieuwd naar wat je gaat doen op school. Lijkt me leuk als je senior wordt kun je op t end van de schooljaar met je hoedje gooien;)
    Dikke kus!

  • 11 Augustus 2011 - 16:42

    Jet:

    Super meis, we gaan je volgen....!!
    Dikke knuffel van ons XXX

  • 11 Augustus 2011 - 17:02

    Maartje:

    Leuk om te lezen Lisje! Ik ga je goed volgen. Woensdag had er nog iemand last van de spierpijn, lalala, trainen weer begonnen. :) Maar veel succes met alles regelen op school!

    Tot snel. xxx dikke kus

  • 11 Augustus 2011 - 18:48

    Astrid:

    Hey lis,
    Leuk joh om te lezen je verslag! zal wel veel tijd in gaan zitten vooral al die reacties van ons, haha... leuk welkomsbord hadden ze voor je gemaakt, foto gezien. Zet hem op he en senior is wel zo leuk met einbal en boys enzooooooo. toedeloe, liefs x

  • 11 Augustus 2011 - 19:17

    Shirley:

    Haaaa lisje! Ik ga je zeker fulltime volgen' senior Zou wel nice zijnn, ik duim voor je! Passato stuur eventjes wat zon deze kant op! Heel veel liefs uit het enige echte zoals gewoonlijk regenachtige Nederlandd

  • 12 Augustus 2011 - 08:17

    Yentl:

    Ah lis, kei leuk dat je het goed hebt! En lisjeee wel gewoon alles eten daar en niet de boer uit gaan hangen he! Wel meteen laten weten als je skype hebt, kunnen we skypen.
    Have fun babe, see you next year!

  • 12 Augustus 2011 - 16:38

    Willianne:

    Hee Lis!

    Leuk om dit te lezen zeg! Ik ga je zeker volgen. :-) Leuk dat je het zo naar je zin hebt, had ook al wat foto's gekeken en dat zag er allemaal goed uit! Ben stiekem wel beetje jaloers op je hoor, jij zo'n avontuur! En ik maar in een saai landje... ;-)

    Hele fijne tijd daar en veel succes met alles!

    Liefs xx

  • 14 Augustus 2011 - 13:44

    Hester:

    Ha die Lis,

    Ook wij gaan je volgen hoor!!!
    Je bent in ieder geval goed aangekomen...
    Stuur de zon maar eens deze kant op...want hier lijkt het wel herfst.

    Hé meis...heel veel plezier en hoop dat je snel je draai hebt gevonden.

    Knuf...Hester en haar mannen

  • 14 Augustus 2011 - 14:16

    Joost:

    Heeee Lis!
    kei handig, zo'n digitaal dagboek! :p
    mooi dat het allemaal zo goed gaat, ik vind t knap hoor, dat je het daar maar allemaal ff doet! snel skype nemen, dan hoor ik je nog wel eens! succes nog he!

  • 16 Augustus 2011 - 13:50

    Hartogjes:

    he lis
    hoesti? kun je het al een beetje vinden met de meiden van het gezin
    o ja we zijn begonnen met het graven van de nieuwe stal ;-D

  • 17 Augustus 2011 - 16:56

    Max En Claire:

    He Lis, toppie meid, je eerste verslag!
    Wij heben bewondering voor je en zijn stiekum ook wel een beetje jalours! Leuk om te lezen welke verschillen je nu al tegen komt.
    Fijn dat je in een aardig gezin bent terchtgekomen. Tuurlijk even wennen, maar ook weer een hele uitdaging!
    Ik ben benieuwd welke vakken je gaat volgen op High School, al dan niet als senior.
    We volgen je, veel plezier! XX van ons 4tjes

  • 23 Oktober 2011 - 12:42

    De Kipjes:

    Heb je al zin in HALLOWEEN lijk me echt te gek daar , Mitch is gisteren naar walibi flevo geweest ook halloween daar kikke zei die volgende week gaat Vinnie.
    Ajax - Feyenoord is nu bezig weet nog niet wat het geworden is bij jullie thuis zullen ze wel zitten te kijken.
    Have Fun xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clear Lake

High school

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Eindelijk!!!

31 Mei 2012

One more month!

21 April 2012

FLORIDA & Prom

23 Januari 2012

Holidays

10 December 2011

Thanksgiving, Christmas by the Lake & Footballgame
Lis

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 24806

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

High school

Landen bezocht: