School and football game - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu School and football game - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu

School and football game

Door: Lisinamerika

Blijf op de hoogte en volg Lis

28 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Clear Lake

Ten eerste wil iedereen die mama een stukje heeft gestuurd voor in het boek ontzettend bedanken. Wat was dat leuk om te vinden toen ik mijn koffer aan het uitpakken wass. Heb stiekem wel heel wat traantjes gelaten bij het lezen van alle leuke en lieve berichtjes en het zien van alle foto´s.

Verder gaat het ontzettend goed met me, realiseerde me gister dat ik hier al meer dan 3 weken zitt. Bijna al een maanddd :| De tijd gaat zo hardd. Lori, my hostmom, zei het ook al, heb helemaal niet het idee dat ik hier al zolang ben. Alleen maar een goed teken denk ik zo.

Vorige week zondag was het hier heerlijk weer, eigenlijk zoals altijdd, en ben ik met wat vriendinnen gaan varen hier op het meeer. Zonnebrilletje, boot, flesje water en zon, wat wil je nog meer?! Na een tijdje hebben we een band achter de boot geknoopt en gaaan.. Was echt een gezellige zondaggg.

De volgende dag moest ik weer naar school. Het gaat steeds beterr, al heb ik best veel huiswerk. Heb namelijk vakken genomen waar je best veel voor moet doenn, dus ben iedere dag wel zoet met wat oefeningetjess. Het probleem is dat je het hier moet maken, aangezien het meetelt voor je cijfers (of had ik dat al verteld). Het is dus allemaal wel eventjes wennen. Daarnaast geven ze niet alleen toetsen hier, maar ook kleine quizjes. Dus iedere week heb je er daar wel een paar van en ook deze tellen mee voor je cijfer. HEt klinkt allemaal best wel als veel huiswerk en veel leren. Maar het rare is dat de leraren hier bijna exact vertellen wat ze gaan vragen. Kortom, ik leer alleen de dingen die ze zeggen en je komt er wel. Heb mijn eerste quizjes en mijn eerste echt toets al gemaakt. Ik had een A, jeeeej! Best fijn zo voor de eerste keer hihi. Verder helpen de leraren me goed als ik iets niet snap of leggen ze wat woorden uit. Het valt me ook op dat ze heel erg geinteresseerd zijn in Nederland. Veel klasgenootjes vragen of ik al drinkk en of ik een keertje met ze mee wil gaan party'en (kortom drinkenn). Tsjaa dat is hier illegaal, dus best stoer als je dat doet zucht! Ook vroeg een lerares aan mij of wij nog steeds houten schoenen droegen, pfff. Ze denken echt dat wij nog 100 jaar achter lopen ofzo.
Wat me trouwens opviel, als wij met onze vingers tot 5 tellen beginnen we met de duimm. Hier beginnen ze met de wijsvingerr.. Er zijn best veel van die kleine verschillen, wist niet eens dat dat per land/werelddeel verschillend was.

Afgelopen vrijdagavond ben ik naar mijn eerste Football game geweest, GO LIONS! Veel mensen op school liepen al in Clear Lake, Lions t-shirts, zelfs de lerarenn. Zo leuk om te zien dat er echt zo'n sfeer hangt opschool. Iedereen sprak over "the game", niet alleen op school maar het dorpje. Dat trouwens niet alleen, de tijden van de lessen waren die dag veranderd, omdat er een pep-talk iets was. Ik had er nog nooit van gehoord. De lessen waren eerder klaar waardoor we met heel de school naar de Gym moesten. Ik kwam daar binnen en stond echt gewoon met grote ogen te kijken. Heel de schoolband was er, veel muziek, cheerleaders, leraren, congierges etc. Uiteindelijk was iedereen binnen en ging iedereen staan en klappen. De sporten voor dit seizoen werden geintroduceerd, de cheerleaders deden hun dansje, de coaches hielden een praatje en de footballplayers werd succes gewenst. Wat was dat apart zeg.
In ieder geval, om half 7 gingen we toch echt naar het football field en het was drukjess. Je zag de warming-up en daarna kwam de bandd. Zij speelden hun liedjess en het Amerikaanse volkslied, iedereeen keek naar de vlag. Alleen had ik dat weer niet doorr, dus kreeg een por van Sarah in mijn zij en moest naar de Amerikaanse vlag kijken. Woepsss ..
Het was een speciale parents night, dat hield in dat alle ouders van de spelers en cheerleaders werden voorgesteldd. Er werden foto's van de familie gemaakt en iedere kerel gaf zijn moeder een kusss. GRappig om te zien, in zo'n groot pak en bezweet hun moeder een kusje gevenn. Daarna begon "the game". Wat een sport, het heeft eventjes geduurd maar volgens mij snap ik nu de basis regeltjes wel. Mike legde het gelukkig aan me uitt. Het was best een spannende wedstrijdd (vondik), normaal gesproken schijnt Clear Lake over het andere team heen te walsen, maar dat was dit keer anders. Volgens Mike was het een slechte wedstrijdd. Gelukkig ging het de 2e helft beter en hebben ze gewonnen. Ondertussen deden de cheerleaders hun dansjes, wat is dat grappigg lalalaa. Ik heb mijn ogen uitgekeken, wat een ondernemingg maar wel echt ontzettend vet om een keertje mee te makenn. Het is zo anders dan in Nederlandd en omstreken. Vrijdag is de volgende wedstrijdd, deze is uit maar gelukkig is het maar een half uurtje rijden dus gaan we weer een kijkje nemen. Hopelijk zijn ze dan een beetje beterr. Jajajaa, ik word een echte supporter -het is zo vet!

Gister had ik een rustig dagjeee, niet veel gedaan. S'avonds bij de Chinees hier wezen eten, smaakte goedd. Daarna naar de sportschool, wantt pff we hadden teveel gegeten lalalaaa. Vandaag weer een rustig dagje, lekker uitgeslapen en Lil geholpen haar kamer op ruimen. Het is ongelofelijk maar heb nog nooit een kamer gezien waar het zo'n zooi is!

Het weer is hier nog steeds goed, al is het vandaag wel wat minder. Ik denk dat dat te maken heeft met de Orkaan in New York. Wat een hel is dat zeg, ben blij dat ik daar niet zit. Gelukkig hebben we er hier geen last van en volgens mij is het ergste al voorbij in New York. Er zijn al wel een aantal doden gevallen en het is hier constant op het nieuws. Van de week wordt het weer weer beter en gaat het richting de 90 degreess, 32 graden ofzo iets.

Hoe is het in Nederlandd? De regen al helemaal beu?

Tot snel weer, x

  • 28 Augustus 2011 - 20:07

    Milja:

    Hoi Lis

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt, ik hrb genoten van je verhaal en gelachen. Leuk hoor al die aparte belevenissen.

  • 28 Augustus 2011 - 20:11

    Shirley:

    Haaaaaaaaaaaaaaa lis!
    Jeuuuj weer een verhaaltje, vind het echt top om ze te lezen!
    Heb je eindelijk toch eens je geheime boek gevonden.. werd tijd haha!
    Wel écht gaaf joh al die dingen die je doet, ik ben jaloerssss.. Hier begint school morgen ook weer en heb er echt geen zin in..
    Een kamer die erger is als die van mij?! Nooo dat kan nooit!
    Nou ik zie je volgende verhaaltje binnenkort wel een ker verschijnen!
    De regen? heb ik vandaag niet veel van gezien, lag heel de dag op mn bedje een beetje bij te komen van de zomerfeesten lalaaa. ben benieuwd hoe dat volgend jaar af gaat lopen aangezien we het dubbel in moeten halen!
    Heel veel liefs en dikke kussen!
    Mis je!

  • 29 Augustus 2011 - 09:32

    Miranda :

    heey lisje,

    wat een leuk verhaaltje om te lezen, ;)
    de dingen die je doet zijn echt gaaf,
    fijn om te lezen dat iedereen je daar goed helpt ;)
    ik wens je nog een supper tijd toe ,en heel veel succes met alles wat je doet.
    morgen mag ik weer naar school heb vandaag nog lekker een dagje vrij :D.
    moest van de week weer op voor tehorie en wat denkje 1 fout te veel baalde er echt van.
    liefs miranda... (L)

  • 29 Augustus 2011 - 16:09

    Sanne:

    Hoi lieve Lis!
    Wow, dit klinkt heel leuk! Volgens mij heb jij het prima naar je zin daar!
    Ik heb je een mailtje gestuurd met een update van hier in Hollandia dus we mailen nog even!
    Miss you, kuskus(L)

  • 29 Augustus 2011 - 19:21

    Ben En Celesta:

    Hoi Lis,

    Wat hebben wij het toch eigenlijk saai in Nederland. Jij beleeft allemaal leuke avonturen. Fijn dat het zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt. Lekker van genieten, want voor je het weet ben je weer terug in het kikkerlandje.

    Veel Liefs,
    Ben, Celesta Isa en Tijn

  • 30 Augustus 2011 - 09:27

    Oma Van Rooijen:

    Hallo Lis, Ik ben vandaag weer op de boerderij op Ome Wilbert zijn verjaardag. Ik ben al een keer op de boerderij geweest toen was het niet zo, maar nu keek ik er echt naar uit. Het gaat iets beter... Lis heel erg leuk van de verslagen van je, ik vind dat je een het heel goed doet, je hebt een machtig pakket gekozen, een waardevol pakket, hier kan je mee verder! Papa heeft het voorgelezen het verslag ik vond het geweldig maar ik tel de dagen nog dat je weer terug komt! Oma

  • 31 Augustus 2011 - 11:44

    Wim Van Wijk:

    Hey lis, zou iets voor mij zijn. Lekker fanatiek. Ben blij dat je het naar je zin hebt.Zo te lezen pas je er goed tussen. Groeten Wim.

  • 01 September 2011 - 17:28

    Mamsie:

    Lieve, lieve lis, elke x weer leuk je verslagen te lezen. En dat doe ik natuurlijk niet 1x. Hier achter schiet t op,zijn met terras bezig. We nemen er n flinke borrel als je terug ben. Dikke knuffels.Je mamsie!!;-))

  • 01 September 2011 - 17:38

    Astrid:

    Haiiiiii, wat een leuk verslag weer lis, en wat je allemaal meemaak op school, net als in de films, haha.. ik wordt toch wel een beetje jarloers op je, leuke school, mensen, en vooral lekker weer!!!! Geniet ervan meis en tot over 273 dgn, Grtzzzz xx

  • 04 September 2011 - 02:44

    Lis Van Rooijen:

    Super leuk om al jullie reacties te lezenn, doet me goeddd hihi!

  • 04 September 2011 - 10:41

    Lotte:

    Super dat je het goed naar je zin hebt daar!!! Ik heb van je verhaal genoten!! Echt Amerikaans daar, leuk! EINDELIJK je geheime boekje gevonden, we moesten zo lang wachten en wachten! Hahaaa! Nou meis, heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verslag!!! Dikke kusssss uit Groningen!

  • 05 September 2011 - 14:38

    Meike:

    Lijkt me echt supercool om daar te zijn! Gaat het al goed met het Engels?
    Bedankt voor de kleren, die ik van je moeder heb gehad. Veel plezier nog!
    xxxxxxxx Meike

  • 07 September 2011 - 08:14

    Job En Bep:

    hey lis,

    hoe bevalt daar in het amerika????
    ik lig nu op bed met een hernia, dus heb tijd zat om voor jou eens een leuk stukje te schrijven.
    ik lig te wachten op de operatie, die ze bij mij gaan doen.
    genoeg over mij nu...

    hoe gaat het daar in amerika? wij hopen dat je jezelf een beetje thuis gaat voelen daar. het zal waarschijnlijk een zwaar jaar worden, maar je moet er wel van proberen te genieten!!! veel succes daar en het komt allemaal goed...

    groetjes en een dikke kus Job en Bep.

  • 09 September 2011 - 06:37

    Anne:

    Dude! Seriously! Your stories sound like those ridiculous movies Sas and I used to watch! So keep writing, I LOVE IT <3

  • 10 September 2011 - 07:36

    Rian De Roon:

    Hee Lis,

    Hoe is het met je? Ik weet nu wat het is om voor een lange tijd afscheid van je kind te moeten nemen. Heel heftig dus. Leve skype, want dat maakt het wel een stuk makkelijker.
    Fijn om te lezen en horen ( van je moeder) dat je het goed maakt. Volgens mij heb je het ook enorm getroffen met je gezin.
    Ik vind Emma en jou wel ontzettend
    dapper hoor! Jullie zijn ook zo ondernemend. Daar bereik je ook het meeste mee.
    Emma heeft het ook goed naar haar zin.
    Ze wil morgen een fiets gaan kopen want het OV in Los Angeles laat aardig wat te wensen over. Steeds met de taxi loopt ook aardig in de papieren.
    Ze wil ook graag gaan sporten maar hockeyen zal niet meevallen. Ze denkt er nu over om hardloopschoenen aan te schaffen en dat maar op te pakken. Dit komt wel goed dus.
    Ze heeft eigenlijk nog geen nederlanders gespot dus het nederlands praten mist ze af en toe wel. Dan maar regelmatig skypen! Wat vervelend? Ik heb met Noortje ook al op je facebook gekeken. Leuk al die foto's.
    Ik ga mijn best doen jou ook zoveel mogelijk te volgen en regelmatig hier een berichtje achter te laten.
    Hou je haaks, meid!
    Lieve groetjes van ons allemaal.


  • 11 September 2011 - 17:43

    Mariet:

    Lisssie, eindelijk zit ik weer eens achter de laptop na wat hectische dagen. Ik stuur je straks een prive mail. Heb genoten van je verslag, je doet het goed en ben blij dat je zo geniet. I am very proud of you!! Dikke kus van allen hier (full house!!), dikke kusss, Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clear Lake

High school

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Eindelijk!!!

31 Mei 2012

One more month!

21 April 2012

FLORIDA & Prom

23 Januari 2012

Holidays

10 December 2011

Thanksgiving, Christmas by the Lake & Footballgame
Lis

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 24806

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

High school

Landen bezocht: