De tijd gaat snell - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu De tijd gaat snell - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu

De tijd gaat snell

Door: Lisinamerika

Blijf op de hoogte en volg Lis

12 September 2011 | Verenigde Staten, Clear Lake

Pff de tijd gaat snel, vergeet helemaaal om een berichtje achter te latennn.

Op school gaat het steeds beter, leer meer mensen kennen en met de taal gaat het ook een stuk makkelijkerr.
Het eerste weekend van september ben ik op vrijdagavond weer naar de footballgame geweest, deze keer was het uit. Gelukkig was het maar een halfuurtje rijden en wilde Mike er ook naartoeee. Daar gingen we weer in onze Clear Lake footballshirtt, regen of geen regen wij waren stonden daaar. Het was een beroerd eerste kwart, gelukkig werden ze daarna beter en wonnen ze dik -jeeeeeej!

Zaterdagben ik met het gezin naar Valley Fair geweest, een pretpark zo´n 2uur rijden van hierr (het was dus vroeg dag). Daar zouden we Ina ontmoeten en zo konden de Bergans nog wat tijd met haar doorbrengen voordat ze terug ging naar Duitslandd. Zaterdagochtend hebben we besloten toch te gaan, ze gaven heel slecht weer op. Omdat ze Ina niet wilde teleurstellen, hebben we het toch maar op gegokt en gelukkig maar het was in Minnesota heeerlijk weer. Het was een lange ritt, maar lekker geslapen en een filmpje gekeken en toen waren we er zoo. Het pretpark was eigenlijk net zoals in Nederlanddd, veel achtbanen en veel waterspeeldingen. Het park was helemaal op Snoopy gericht, dus overal zag je dat voorbij komenn. Ik werd gedwongen om in iedere achtbaaan te gaaan -niet dat ik daar heel erg mee kon zitten hihi. Daarna nog eventjes naar de sportschool en mijn bedje weerin!

De volgende dagg zijn we naar the Mall of America geweeest, ook in Minnesotaa dus ook weer 2 uur rijdenn. Ik had al veel verhalen gehoord dat het er heeel erg groot was, meerdere verdiepingen en dat er wat attracties binnen in waren. Najaa okeeee, primaaa! Gelukkig hoefden we deze keer niet zo vroeg weggg. Toen we daar aankwamen hebben we eerst wat gegetenn, ik wist niet wat me overkwam. Het is zooo groot, allerlei soorten eettentjes bijelkaaar in 1 groot winkel centrum, van Chinees tot Mexicaans en van de Mac tot de pizzahut en iedereeen was aan het eten op 1 groot terrasss. Wat een drukteee. Vanaf dat terras had je uitzicht op de attractie van een verdieping lagerrr, niet alleen een draaimolen of iets dergelijkss.. Nee gewoon hele achtbanen! Heb echt me ogen uitgekeken daar heeerlijk. Het enige minder fijne eraan is, is dat het eigenlijk te groot iss. Je kunt nooit in een paar uurtje alles hebben gezienn. Een weekend is nog geen eens genoeg, alleen in the Mall of America werken al zo'n 10.000 mensen -hallelujaaa! Uiteindelijk heb ik wel een homecomingdress gevnden, die had ik nodig dus dat kwam goed uitt. Was op een gegeven moment blij dat ik weer naar huis konn, het was een extreem druk weekendd dat wij er waren (het was namelijk Laborday weekend). Ik was blij dat ik weer in de auto zat en op weg was naar huisss. Diezelfde avond had ik nog een verjaardagsfeestjee, uhuh eerste feestje vaan alcohol niet legaaal is! Lori en Mike hadden toestemming geven dat ik mocht gaan, maar dat ik wel echt moest uitkijken. Als de politie namelijk komt, is iedereen de zak en niet alleen de mensen die gedronken hebben. Gelukkig woonde ze afgelegen en was de kans dat de politie zou komen dus klein, maar drinken was ik toch niet van plann -jaa soms ben ik best verstandiggg! Pff, heb nog nooit zo'n party meegemaaakt. Ik had nog niet 1 stap binnengezet en ze vroegen; ga je drinken? Het is hier erg stoer als je drinkt terwijl je het niet magg. Het was dus een feestje waar de helft dronk en meteeen van de pad was en de rest stond te kijken van; waar zijn jullie meebezig?! Dat niet alleen, ze hadden een zwembadd ideaaaaal. ALleen alles was viesss, er zwom echt een gigantische kikker inn. Pff wist echt niet wat ik meemaaktee! Uiteindelijk zijn we maar weer naar huis gegaan..
Maaandag had ik vrij dus vandaaar dat het feestje op zondagavond was, het was maandag labor day. Rustig dagje en beetje bijgekomennn.

Dinsdag begon school toch echt weeer. Woensdag was druk dagjee, had 4 toetsen op 1 dagg. Gelukkig allemaal goed gekomen en natuuuurlijk uitstekende cijfers -hahahah!

Afgelopen vrijdag konden we helaas niet naar de footballgame, het was 2uur rijdenn en tsjaa dat is een beetje teverr. Heb stiekem wel geluisterd op de radiaaa en ze hebben weer dik gewonnen -jeeeeej, uhuh ik ben al echt fanatieeek hihi.

Zaterdag waren er een paar werken en een paar naar een bruiloft (6uur rijden, hallelujaaaa) dus was ik lekker een paar uurtje alleen thuiss. Het weer was heerlijk dus heb mn kont maar in de zon neergezett om eindelijk eens wat zonnestraaltjes op de vangen, aangezien iedereen hier alleen maar binnen zit! Zaterdagavondd ben ik naar 1 of ander dansfeestdingetje geweest. Begon vroeg en was al weer vroeg afgelopen -tegenvallerrrrr lalalaaa. Het was gezellig al hoewel ik me in het begin echt afvroeg waar ik terecht gekomen was. Typisch Amerikaaans dansfeestje-achtig iets! De muziek en de manier van dansenn. De dans was heeel energiek en heel intensss, het eene moment stonden ze tegen elkaar aan te rijden en het andere moment gingen ze helemaal los. Iedereen, ja iedereen, ging echt gewoon he-le-maaal uit zn dakk en maar zweten als een gekk (en dat allemaal zonder alcohol). Je hebt gelijk je oefeningetjes voor die dag gehaddd. Weer een belevenis erbij.
Zondag niet zoveel gedaaan, rustig dagje en weer even de zon in geweest.

Vandaaag weer de schooldag vande week, maar dit is een speciale week. Het is namelijk homecoming week! Wat het precie inhoudt geen idee, maar iedereen zag er enorm naar uitt. Deze week is het eigenlijk de bedoeling dat je iedere dag verkleed gaat naar school. Zo was vandaag Beroemheden, morgen 70's & 80's enzo, woensdag Jungle, donderdag Pyjamaday en vrijdag Spiritday -dat houdt in dat iedereen in de kleuren va nde school (Goud/zwart) naar school gaat. Vrijdag hebben we ook powerpuff football, dat houdt in dat alle meisjes onderling football gaan spelen. Dat wordt dus 1 grote grap, lalalaaa en ja ik moet er ook aan geloven. Het is eigenlijk een speciale week voor een belangrijke thuiswedstrijd van de footballspelers ofzoiets. Dus vrijdag naar de wedstrijdd en daarnaa huizen/tuinen ondergooien met wcpapier, 1 andere traditie. Ik vind het allemaal primaaa. Zaterdagg is het homecomingdancee, een soort van gala waar ik dus de dresss voor nodigg hadd. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen deze week, maar zal het jullie allemaal vertellenn.

Ik gaa er nu weer mee stoppenn, het is sportschooltijddd -zucht!


Veeeel kusjes

  • 13 September 2011 - 06:44

    Accelien:

    Ha Lissie, wat een geweldig stuk weer van je. Jij doet in een week meer dan wij!!! Leef je zaterdag lekker helemaal uit met dat wc-papier gooien.Maak je hier niet mee. En vrijdag n coole wedstrijd met al die meiden. Laat die Amerikanen maar even n poepie ruiken hoor. Wij Hollanders kunnen er ook wat van.Lieve schat geniet, dan genieten wij van jou verhalen. Miss youuuuu!! Mams.

  • 13 September 2011 - 07:35

    Maartje:

    Lisje! Oooh jij verveeld jezelf echt nooit zo te horen, haha. Echt genieten al die dingen die je doet. En ook goed om te horen dat je gastgezin zo leuk is! :) Je gaat het football straks nog missen als je terug bent hier, zo fanatiek ben je! Maar het lijkt me ook wel super vet om daar bij te zijn. En daarnaast ben je ook nog eens slim genoeg om al je toetsen gewoon goed te maken, echt knap van je hoor! Alles in een vreemde taal, en moeilijk vakken maar jij doet dat gewoon even he! Respect hoor. :)
    Maar alvast heel veel plezier deze speciale week op school. En vrijdag ga je schitteren in die mooie homecoming dress!

    Ik denk aan je.
    Dikke kus. xx

  • 14 September 2011 - 07:25

    Ben En Celesta:

    Hoi Lis,

    Vet verhaal weer. Genieten maar !!!!!
    Leuk dat je overal voor in ben in een andere culltuur. Maak er weer mooie en leuke weken van. Groetjes ook van Isa en Tijn

  • 14 September 2011 - 09:20

    Shirley:

    OOOOOOO LISJE!
    Ziet er allemaaal goed uit! Leuke verhalen etc. Jaaaa die winkelcentra's zijn daar groot he, alles zit er in, was in lasvegas ook! Nou dat kun je idd niet zien in 1 dag!
    Bluf dat je in het geelblauw gaat ipv goud met zwart!
    Nou ik vond het weer leuk om je verhaaltje te lezen en ik spreek je nog wel via facebook!
    Woow zie ik dat nou goed?! word het -1 bij jullie?!:O

  • 14 September 2011 - 12:02

    Arja:

    Hoi Lis, wat heb je weer een leuk verhaal geschreven !!! En zo te merken heb je het daar prima naar je zin, fijn hoor. Heel veel plezier met al je feestjes en sportmomenten. groetjes van ons allemaal.

  • 14 September 2011 - 12:48

    Hester:

    Ha Lis,

    Jeetje...wat een verhaal weer HEERLIJK. En inderdaad jij doet meer in 1 week dan wij in 1 jaar hahahahaha.
    Geniet...dit neemt niemand meer van je af...

    Enne wij willen wel een foto zien van jouw in je homecomingdress!!!!!

    En je begint al aardig in te burgeren....HALLELUJAAAA...volgens mij roepen ze dat daar de hele dag.

    Liefs Hester

  • 17 September 2011 - 14:12

    De Hartogjes:

    lekkur in j pyama naar school;-)
    jammer dat het hier niet kan

  • 28 September 2011 - 12:20

    Oma Wob!!:

    Hallo Lis, ben bij je ouders op visite vanwege hun trouwdag,en zie ik de leuke foto's op de laptop. Het ziet er allemaal vrolijk uit. Ben je al gewend aan het Amerikaanse leven? Zo te zien lukt het je wel. Ik maak het ook heel goed,en zit heerlijk buiten op het nieuwe terras. Lis hou je goed meisje, dan doe ik dat ook!!
    Veel liefs en een dikke kus van Oma Wob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clear Lake

High school

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Eindelijk!!!

31 Mei 2012

One more month!

21 April 2012

FLORIDA & Prom

23 Januari 2012

Holidays

10 December 2011

Thanksgiving, Christmas by the Lake & Footballgame
Lis

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 24810

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

High school

Landen bezocht: