Homecoming! - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu Homecoming! - Reisverslag uit Clear Lake, Verenigde Staten van Lis Rooijen - WaarBenJij.nu

Homecoming!

Door: Lisinamerika

Blijf op de hoogte en volg Lis

03 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Clear Lake

Pff, dat was een tijd geleden dat ik een verslagje heb geplaatst. Het werd weer tijddd!

Het nog steeds allemaal goed hier en maak nog steeds nieuwe dingen mee.

Mijn homecomingweeek was erg leukk, iedere dag liepen er mensen verkleed op school. Dinsdag waren er veel mensen als hippiee en donderdag liep iedereen in een pjamaaa, sloffen en hele dekens en kussens hadden sommige bij zich. Nou scheelt het dat ze hier toch allemaal al zo lekker simpel mogelijk naar school gaan, dus of ze nu in een pjama of in een trainingsbroek en sweater komen maakt ook niet echt uitt. Zelfsss nu nog lopen mensen met dekens op school, heeeel apart allemaaal -maargoed het zal allemaal wel. Vrijdag was het spiritdayy, veel mensen waren gekleed in black and yellowww -de kleuren van onze school- en sommige hadden strepen op hun gezichtt. De school was die dag eerder afgelopen, aangezien er eerst een peptalk gehouden werd over de Football game van die avond en daarna was er Powderpuff football. Dat houdt in dat de girlss onderling American Football gaan spelenn. De girlss spelenn en de boysss coachenn! In totaal hoefden we maar 2 wedstrijdjes te spelenn, we hadden een groot team en ik geloof wel 8 coachess. Speciaal shirts laten maken, maar het mocht niet batenn. We hadden de twee wedstrijden verloren hahahh -had wel een bal gevalleeen, iedereen vloog me om mijn nek. Ben erachter gekomen dat football best een lastige sport iss lalalaaa. Daarnaa klaargemaakt voor echt Football game van het schoolteamm, het was de homecoming game en dan is het wel leuk en belangrijk dat je die wint. Het was heeel erg kouddd, het was rond het vriespunttt. Had 5 lagen over elkaar aan, 2 paar sokken, handschoenen aan en warme chocomel, maar had het nog steeds kouddd. Na het 3e kwartier zijn we maar naar huis gegaaan, ze stonden dik voor en konden eigenlijk niet meer verliezennn. Thuis heerlijk opgewarmd en daarna opgehaald om te gaan TP'en -in andere woorden, wcpapier gooien-. Op Facebook was een event geplaatst dat we om een bepaalde tijd, na de Football game, ergens zouden verzamelen zodat we de school konden TP'en. Iedereen was helemaal in het zwart gekleeddd, want het wordt gezien als vandalisme en de politie kan je daar dus voor pakken. Wij de auto ergens geparkeerd waar niemand ons kon zien, maar toen kwam er een auto langs iedereen begon te rennen, wist niet wat ik meemaakte. Uiteindelijk rennend bij de school aangekomenn, daar waren denk wel zo'n 70 kinden wcpapier in bomen aan het gooien en het 1 grote bendee. Ze hielden het niet alleen bij wcpapier maar ook siroop op de ramen enzo. Op een gegeven moment riep iemand: POLITIEEE, maar we zagen niets dus iedereen bleef beetje staaan. Nog geen minuut later komt er een politie auto aanrijden en iedereen begon te rennen, dat was zo apart. 30 seconden later was iedereen weggg, echt bizar om dat mee temakenn. Gelukkig kon ik mijn hostzusje vinden en ben ik snel bij haar in de auto gestapttt. Wat een grap was datt!
Zaterdagavond was dan eindelijk de homecoming danceee, iedereen helemaaal opgetut enal. Veel mensen speciaal naar de kapper of speciaal nagels laten doenn, het is een hele happening hier. Amanda, hostzus, deed onze haren en daarnaa zijn we met een groep vriendinnen eerst ergens foto's wezen maken, daarna ergens iets gegeten -Mexicaans- en uiteindelijk door naar het feeestjee. Het is eigenlijk gewoon eensoort van gala, maar er gaat zoveel meer aan vooraff waardoor het steeds specialer wordt. Er was te drinken, veel eten, fotograaf en geeeen alcohol. Al waren er genoeg mensen die van te voren al gedronken hadden -het is en blijft een 'big' thing hier. Niemand droeg nog zijn pumpss, je kwam binnen gooide ze in een hoek en maakte je dansje op je blote voetenn -baah dat voelde zo viesss.. maar moest wel anders was ik helemaaaal zo'n reuss lalalaaaa.

Zondag uiteindelijk een beetje bijgekomen, alleen hoorde we later dat een leraar was overledenn. Hij was plotseling overleden aan een hartaanvall. Ik had hem niet als leraar dus wist eigenlijk ook niet zo goed wie het wass en Emily had hem ook niet als leraar. Maandag op school was iedereen in tranen, het was een erg treurige dagg. Het bleek een leraar te zijn die een grote impact had op leerlingen. Hij hielp ze realiseren wat ze met hun leven wilden. Heel die week kon je dingen opschrijven, herinneringen, die dan naar de familie zouden gaan. Woensdagavondd was er een bijeenkomst georganiseerd door leerlingen op een grasveld bij de school. Ik ben ook geweest, het was heel indrukwekkendd. Iedereen had kaarsjes aan en er waren ontzettend veel mensen op afgekomenn. Uiteindelijk begonnen er mensen spontaan te zingen en vertelden hun herinneringen aan de leraaar. Het was emotioneel, maar een ontzettend mooi gebaar. De volgende dag was de begrafeniss, we waren eerder uit aangezien bij iedereen naar de begrafenis wilde. Ik ben niet geweest, maar je kon daar wel aanmerken dat het een erg gewaardeerde leraar was.

Dat weekendd heb ik verder niet zoveel gedaan, iedereen moest werkennn. Wel ben ik vrijdagavond naar de Football game geweeest, dit keer was het uitt. Bijna 2 uur rijden, maarach boeieeeee! Gelukkig was het dit keer niet zo heel kouddd en hebben ze uiteraard weer gewonnen -jeeeeej! Op de terugweg een warme chocomel gehaald, heeeeerlijk! Zondag beetje rondgehangen en wat rondgetourd met Emilyy, wat foto's gemaakt van Lil en savonds gesporttt.
Dat was het weeekend weer en de volgende dag weer gewoon naar school. Had die week heel wat toetsenn, vrijdag 3 op een rij -die ze dan de dag van te voren opgeven hihi. Verder die week niet zoveel gesport, Lori had iets met haar tand waardoor heel haar wang dik was en ze naar het ziekenhuis moestt. En om alleen te gaan sporten, dat is ook weer zo saaai lalalaaa!

Afgelopen weekendd was erg leuk en drukjesss. Vrijdagg gezellig wezen chinezen met Emily, Lori, Abby en Abby haar mam en broertjeee. Daarnaa zijn we naar de bios geweeest, Abductionn -was goed te doen lalalaaaa. De volgende dag -zaterdag- vertrokken we al om 8 uur naar de Apache Mall, om een beetje te shoppenn. Het was zo'n anderhalf uur rijden, zucht. Dit keer niet zo'n grote Mall, redelijk klein naar mijn ideee en niet hele bekende winkels voorr mij, die ze wel in de grote Mall hadden. Wat geshopt en rond gehangen, we moesten weer rond half 4 thuis zijn want Emily had een wedstrijd iets met de schoolbandd in weetikveelwaar (verweg). 's Avonds gesport en met een vriendinnetje wezen bowlennn. De mensen die daar allemaal rond liepen pff, heb gelijk kennis gemaakt met de ghetto kant van Amerikaa. Wat hier 's avonds allemaal te doen is, valt vies tegenn. Je moet het echt zelf gezellig maken, aangezien je hier niet kunt stappen ofzo. Daar moet je echt 21 voor zijnn.
Gister -zondag- was het tijd voor mijn senior picturess. Eerst lekker uitgeslapen en daarnaa mijn outfits uitgezocht en de locaties en foto's maken maaar. Op een gegeven moment deed zijn gezicht pijn van het lachen -zuchttt. Senior pictures houdt in dat je in plaats van je saaaai, gewone, onspontane schoolfoto's een soort van fotoshootje laat doenn. Met verschillende outfits en verschillende locatiess. Veel mensen gaan naar echte fotografen en al dat gedoe. Emily heeft mijn foto's genomenn, ze wilt fotografie gaan doen dus was een ideale oefeninggg. We zijn nog niet helemaal klaaar, waarschijnlijk woensdag de laatste. Heb zelf de foto's nog niet gezien, aangezien Em ze eerst goed wilt maken qua belichting enzo -ben heeel benieuwddd. Verder was het gister ideaaal weer, heerlijk zonnetjeee. Het wordt weer rond de 25/26 gradenn, al koelt het 's avonds enorm aff. Door het warme weer komen ook de muggen en rare spinnen dingen die bijten ofzo? terugg, heel mijn benen, armen, rug en gezicht zitten al onder de rooie vlekjes -zucht, heb ik weeeer!

Vandaag weer naar school geweest. Begin wel te merken dat ik nu in het normale, schoolleven terecht ben gekomen. De dagelijkse schoolsleur en geloof me, die is overal hetzelfdee. Ze denken trouwens nog steeds hier dat Europeanen hun benen enzo niet scheren, hallelujaaaa! En bij sociology hebben we het over extreem gedrag, qua enthousiast maar dan op een te overdreven manierrr, wat noemen ze als voorbeeeld: jaaa hoorr de Europeaanse voetbalwedstrijdenn. Dat kon ik natuurlijk niet ontkennenn!

Ondanks dat ik aan de andere kant van de wereld zit, kom ik redelijk veel mensen tegen uit Nederlandd of kinderen die ouders/grootouders hebben uit Nederlanddd. Een collega van Lori wilt al met ons uiteten, omdat haar man uit Nederland komt. Ze zijn heel erg geinteresseerd en hij schijnt goed Nederlands te kunnen pratenn -jeeej eindelijk mijn eigen taaltje hihi.

Nu wordt het uitkijken naar Halloweeen! Dat wordt hier echt gevierdd, de spoken hangen al in de tuin en de deuren zijn al versierd met stickers etc. Van de week gaan we al de pompoenen halen, zodat we die kunnen uithollen etc. Lil gaat verkleed en voor candy langs de deurennn. Mijn eerste echt Halloween, ben heeeel benieuwdd!

Hoe gaat het allemaal daar? Het weer nog steeds zo goeddd? Begin iedereen wel een beetje meer te missen hoorrr. Oh, vandaaag ben ik al precies 2 maanden in the USA! De tijd gaaat haaardddd, al heb ik het idee dat ik hier al langer benn en mijn gastgezin al zoveel langer kennn hihi.

Heeel veel kussen x; tot mijn volgende verslagjeee

  • 04 Oktober 2011 - 11:17

    Birgit:

    Hey Lis,

    Wat zie je er goed uit met die mooie jurk en blauwe pumps. Echt gaaf ik moest gewoon effe kijken ! is dit Lis uit het dorp wijk. Mooi haar en make up echt super!
    En je maakt nog steeds super gaafe dingen mee, echt LACHEN met die wc rollen, ik zie het helemaal voor me . Ik ben jaloers op de haloween feesten lijkt mij echt leuk om mee te maken.
    Hier is het vandaag weer over met het mooie weer. bah bah bewolkt en miezer regen. Saai dus !! dus gewoon zijn gangetje. Dus geniet er nog lekker van.Je doet het super goed !! Groetjes en dikke kus van Sam en Isa xxx

  • 04 Oktober 2011 - 13:49

    Milja En Johan:

    Hi Lis, je maakt zulke leuke dingen mee, lekker genieten.

  • 04 Oktober 2011 - 18:58

    Ben,Celesta,Isa,Tijn:

    Hoi Lis,

    Prachtig verslag weer. Fijn voor je dat je het zo naar je zin heb daar in the States. Blijf ervan genieten. Bij ons gaat alles OK. Zaterdagavond familiediner. Gezellig.
    groetjes, Ben, Celesta, Isa en Tijn

  • 04 Oktober 2011 - 20:34

    Shirley:

    Heeeeeeeeeee lisje!
    Wauuuw weer een heel verslag joh, weet niet meer zo goed wat ik allemaal gelezen heb!
    Haha ik zie jou al helemaal lopen met die rollen en dan nog kei hard wegrennen. Geniaal!
    Ik zie dat je het goed naar je zin hebt en gelukkig ook vriendinnetjes daar hebt! :)
    Enjoy lisje, de tijd gaat snell!
    Liefsssss xx

  • 04 Oktober 2011 - 20:34

    Accelien :

    O wat ben ik trots op jou zeg. Wat heb je weer n leuk verslag geschreven. En die foto's. GEWELDIG. Krijg ook leuke reacties van de mensen hier.Je doet t super goed en hou ons allemaal leuk met deze verslagen op de hoogte. We missen je enorm maar als we dit weer lezen is t goed. Lieve schat kijk weer naar je uit en geniet van de nieuwe ervaringen. Dikke knuffels. Mams

  • 05 Oktober 2011 - 12:27

    Hester:

    Hoi Lis,

    LEUKE foto's!!!
    En erg leuk om alles te lezen...je maakt in ieder geval genoeg mee.
    Halloween zal ook wel een heel leuk feestje worden...

    Geniet....en ook van de temparaturen overdag ;-))...
    Hier wordt het niets meer...

    Liefs Hester en een dikke kus van mitchell en wesley

  • 13 Oktober 2011 - 12:01

    Lotte:

    Zo, nu eindelijk ff tijd om je blog te lezen!! Wow, je maakt weer wat mee!! Je zag er echt gaaf uit enn je pumps = helemaal top!!! =D
    Hoe was Halloween?? =D
    Dikke kus uit Groningen!

  • 23 Oktober 2011 - 18:18

    Jet:

    Ha meis, vanavond ff bijgelezen!! Kanjer!! Wat een heerlijke verhalen, behalve dan die van die leraar, heavy!! Ik mail je snel, kisssssss XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clear Lake

High school

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

Eindelijk!!!

31 Mei 2012

One more month!

21 April 2012

FLORIDA & Prom

23 Januari 2012

Holidays

10 December 2011

Thanksgiving, Christmas by the Lake & Footballgame
Lis

Actief sinds 10 Aug. 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 24808

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2011 - 15 Juli 2012

High school

Landen bezocht: